JAK TO VŠECHNO ZAČALO…
Tento projekt vznikl na základě třech hlavních myšlenek:
|
Přemýšleli jsme, čím tento, pro většinu poslední rok v naší školce znetradičnit. V letošním roce poprvé zkoušíme zavést celoškolkový projekt, který má za cíl propojení jednotlivých oddělení. Měly by nám k tomu posloužit jednotlivé barvy přiřazené k různě dlouhým časovým úsekům. O to ,vymyslet něco zajímavého a zároveň nevybočujícího z celoškolkového projektu, bylo náročnější. Nakonec se nám to povedlo a tak vlastně vznikl celoroční projekt v III. oddělení.
POJĎME SI HRÁT NA INDIÁNY….
Při procházce oborou jsme našli zraněného indián, děti ho odnesly do MŠ a postaraly se o něj. Kde se tu vzal? Co od nás chce? Ráno jsme ve třídě našli dopis psaný tajným indiánským písmem. Podařilo se nám ho vyluštit a už víme, že indián se jmenuje MALÝ MEDVĚD a je to náš kamarád. Za to, že jsme mu pomohli, nás naučí vše o indiánech, abychom se mohli stát členy kmene a pravými indiány. Vzhůru za dalším dobrodružstvím...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Očekávané výstupy:
- vytvářet správný vztah k přírodě
- osvojit si nové písně, básně, tance
- zlepšit fyzickou kondici
- vnímat, že je zajímavé dozvídat se nové věci
- vyjadřovat svou představivost a fantazii v tvořivých činnostech
- vnímat řád, ale i rozmanitost přírody
- do učení a hry zapojit pokusy
- seznamovat se s materiály
- umět využít při hře různé netradiční materiály
- používat všechny smysly k učení a hře
- rozlišovat a správně pojmenovat všechny barvy a barevné odstíny
- umět pozorovat věci kolem sebe
- spolupracovat ve skupině
- vnímat svět jako krásný, rozmanitý, pestrý a různorodý
- uvědomit si, co je pro člověka nebezpečné
- rozlišovat aktivity,které mohou zdraví okolního prostředí podporovat a které je mohou poškozovat
- mít povědomí o významu životního prostředí
- pomáhat pečovat o okolní prostředí
- být citlivý k přírodě
- dodržovat pravidla společenské konverzace (dokázat naslouchat druhým, dokončit myšlenku, sledovat řečníka i obsah)
- být ohleduplný k druhému (dokázat ocenit jejich práci)
- rozšířit slovní zásobu
- umět se dorozumět slovy i gesty
- procvičovat antonyma, synonyma a homonyma
- mít povědomí o jiných jazycích ve světě
- zvládnut pohybové dovednosti
- zvládat pohyb v různém prostředí
- házet a chytat míč, užívat různé náčiní
- pohybovat se ve skupině, dvojicích, samostatně
- pohybovat se ve sněhu, zmrzlém povrchu, vodě, písku, listí atd.