Každý začátek je těžký, a ani u nás tomu letos nebylo jinak. Do třídy "Lentilek" nastoupilo 4. září dvacet nových dětí, v průběhu září další tři a ještě dvě holčičky nastoupí na konci listopadu a v lednu. Slziček a tesknění po rodičích bylo spoustu, ale naštěstí jako každý rok zapůsobila teplá náruč, spousta hraček a stavebnic, zahrada, a teď už se slzičky vyskytují jen výjimečně. Naše obavy , jak všechno zvládneme, se brzy rozplynuly, začalo se tvořit, zpívat, cvičit a rošťačit, venku děti nadchnul kolotoč, skluzavky, písek a tvořítka a pláč vystřídala pohoda a často i legrace. První měsíce ve školce jsou náročné, nejtěžší je odloučit se od svých blízkých, děti mají často jiný režim než doma, vstává se dřív, jí se v danou dobu, při jídle se sedí u stolu, nikam se neodbíhá, často musejí počkat, vždyť učitelky jsou jen dvě a dětí moc, ven se chodí každý den, pokud neleje jako z konve nebo mráz nepřesáhne - 10 stupňů Celsia. Všechno ochutnáme, po obědě čteme pohádku a odpočíváme. Spát se nemusí, ale po hodině a půl venku už někteří mrňouskové klimbají u polévky.:-D. Je prima, pokud děti pomáhají při oblékání a chválíme každou snahu u stolování, úklidu hraček .Díky tomu umíme spoustu říkanek, písniček, stihneme si i před svačinou zacvičit nebo popovídat v kroužku.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Děti pravidla rychle navnímaly, jsou čím dál samostatnější, zvládnou odnést talíř po polévce a dojít si pro druhé jídlo, řeknou nebo naznačí paní kuchařce, co chtějí a co jen ochutnají, už vědí, že se dostane na všechny a spěch nikam nevede. Ve velké oblibě je klavír, zpíváme o žížale a myšce tanečnici, všichni znají svou značku na ukládání věcí, vědí, že naše společenství se jmenuje Lentilky a paní učitelky Iva a Móňa. Většina zná jména kamarádů ve třídě, začínají si spolu hrát a těšit se na sebe. Společně slavíme svátky a narozeniny dětí.
A tak jsme po měsíční adaptaci, vytváření třídních pravidel, mohli začít se "školkovou prací":-) Začali jsme pozorovat změny v přírodě, hrát si s přírodninami, třídit je , počítat, hledat rozdíly,děti si donesly z domu plody podzimu, mohli jsme vše očichat, ochutnat, pojmenovat a hlavně ohmatat a prožít. Cvičení s kaštánkem, to je psina, proč ho nezkusit vymodelovat a o jablíčku zazpívat? V oboře za plotem vyrostly bedly, začalo padat listí. Děti prakticky nenásilně poznávají hlavní znaky podzimu, změny počasí,dozrávání plodů, přípravu zvířátek na zimu. Soustředili jsme se na dvě- ježka a veverku. Tvořilo se , hrálo s maňásky a čepičkami zvířátek a třída i chodba školky jsou krásně vyzdobeny.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Ještě bych se ráda vrátila k názvu naší třídy. Letos bychom rády ozvláštnily dění v naší mateřské škole celoškolkovým projektem" Barvy",( proto tedy barevné Lentilky) kterým bychom chtěly vtáhnout do dění i rodiče našich dětí. Každé roční období zastupuje určitá barevná škála, a my bychom rády zakončily dané období oslavou právě těchto barev.
V minulém týdnu jsme 1.barevný týden absolvovali.
Každý den nás provázela jedna barva, v pondělí červená, v úterý hnědá, ve středu oranžová, ve čtvrtek zelená a pátek pak ukončila slavnost ve třetím oddělení pod vedením paní učitelky Terezky a Barči. Společné tvoření a tančení v tělocvičně, to byla teprve zábava.
Týden se vydařil, moc děkujeme rodičům za podporu.:-D
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Venku se ochlazuje, asi už brzy napadne sníh. Ještě bychom chtěli vyrazit pouštět draka. Snad to stihneme. Těšíme se, co nového nás čeká...
Za Lentilky Monika a Iva