JAK TO VŠECHNO ZAČALO...
Tento projekt vznikl na základě třech hlavních myšlenek:
- většina dětí navštěvuje MŠ již třetím rokem
- chlapci jsou v této třídě zvídavější
- většina témat se každoročně opakuje
Přemýšleli jsme, čím tento, pro většinu poslední rok v naší školce, znetradičnit a inovovat. A rozhodli jsme se vyzkoušet zapojení dlouhodobého projektu. Po zkušenostech z minulých let, kdy jsme cestovali kolem světa, jsme se shodli, že by bylo fajn jít ještě o pořádný kus dál.
A tak vznikl projekt "CESTOVÁNÍ PO PLANETĚ ZEMI A JEŠTĚ DÁL...".
Celý projekt začíná nečekanou návštěvou mimozemšťana Argenixe, který svou neopatrností havaroval i se svou raketou přímo v naší třídě. Společně s dětmi budeme muset prozkoumat celý vesmír, než najdeme planetu z které Argenix pochází, aby se mohl vrátit domů. A když už toho budeme tolik vědět o jiných planetách, byla by ostuda neprozkoumat tu naši, když je ze všech NEJKRASNĚJŠÍ....
Očekávané výstupy:
- Mít základní poznatky o zeměkouli, slunci, měsíci, sluneční soustavě
- Vnímat, že je zajímavé dozvídat se nové věci
- Vyjadřovat svou představivost a fantazii v tvořivých činnostech
- Vnímat řád, ale i rozmanitost přírody
- Poznávat technické prostředí a jeho vývoj
- Do učení a hry zapojit pokusy s vodou, octem, pískem, sádrou, jedlou sodou, solí aj.
- Seznamovat se s vlastnostmi písku, umělé hmoty, skla, papíru, hlíny, kamene, textilu aj.
- Umět využít při hře různé netradiční materály (noviny, umělohmotné pet- láhve, krep. papír, textil, papírové krabičky, barevné třpytky a korálky apod.)
- Používat všechny smysly k učení a hře
- Rozlišovat a správně pojmenovat barvy a barevné odstíny (+detaily)
- Umět pozorovat věci kolem sebe (všímat si různorodosti)
- Spolupracovat ve skupině
- Vnímat svět jako krásný, rozmanitý, pozoruhodný, pestrý a různorodý
- Uvědomit si, co je pro člověka nebezpečné (umět se vyhnout nebezpečí – prevence úrazů)
- Rozlišovat aktivity, které mohou zdraví okolního prostředí podporovat (a které je mohou poškozovat)
- Mít povědomí o významu životního prostředí (přírody i společnosti) pro člověka, uvědomit si že způsobem, jakým se lidé chovají, ovlivňují vlastní zdraví i životní prostředí
- Pomáhat pečovat o okolní prostředí
- Být citlivý k přírodě
- Mít poznatky o své zemi (znát název státu, st. Vlajku, hymnu, jméno prezidenta, hl. Město, významné svátky, události)
- Dodržovat pravidla společenské konverzace (dokázat klidně naslouchat druhým, dokončit myšlenku, sledovat řečníka i obsah)
- Být ohleduplný k druhým (dokázat ocenit jejich práci)
- Umět se dorozumět slovy i gesty
- Rozšířit slovní zásobu (aktivní i pasivní)
- Naučit se zpaměti krátké texty, písně, básně, rozpočítadla
- Procvičit antonyma, synonyma, homonyma
- Mít povědomí o jiných jazycích ze světa (cizojazyčné písně, názvy aj.)
- Zvládnout pohybové dovednosti
- Zvládat pohyb v různém prostředí (překážky, rozmanitý terén aj.)
- Házet a chytat míč, užívat různé náčiní (overball, velké gymnastické míče, kužely, kruhy apod.)
- Pohybovat se ve skupině, dvojicích, samostatně
- Pohybovat se ve sněhu, zmrzlém povrchu, vodě, písku, listí aj.)
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |