Vytisknout

TÉMA: JARNÍ VÝLET  

Když na jaře sluníčko začne hřát, v korunách stromů po ránu zpívají práci a v trávě se objevují první kytky, všichni dostaneme chuť trávit v přírodě víc času. Přichází ideální čas na první jarní výlet. :-) Nemusíme ho ovšem absolvovat jenom pěšky, můžeme využít spoustu dopravních prostředků – sami, nebo s rodiči…., znáš nějaké? Víš, jak se chovat, když se vydáš prozkoumat třeba nějakou větší obec, kde jezdí po ulici hodně aut? Jsme zvědavé, jestli se ti podaří všechny úkoly správně splnit, budeme ti držet pěsti. :-)

Rozvoj řeči, jazykových dovedností

Písnička Na jaře – zazpívej si s rodiči veselou jarní písničku o čápovi a o sluníčku, kteří se taky vydali na výlet. Rytmus písně si můžeš zkusit vytleskat, třeba střídavě do dlaní a do kolen.

 

Obrázky – doprava – prohlédni si obrázky dopravních prostředků, kterými se můžeme vydat na jarní výlet. Pojmenuj je a zkus zjistit, kolik slabik jejich název obsahuje a kterou hláskou začíná. Nemusíš pracovat se všemi, vyber si ty, které se ti nejvíc líbí. Vymyslíš ještě nějaké další dopravní prostředky?

 

Rozvoj představivosti, logického myšlení, zrakového vnímání

Puzzle – počty a čísla – popros rodiče, ať ti puzzle vytisknou a vystřihnou (případně to zkus sám/sama), potom obrázky zamíchej a zkoušej spojovat ty které k sobě patří – obrázek s číslem a počtem zvednutých prstíků přiřaď ke správnému počtu dopravních prostředků.

 

Co chybí na obrázku – prohlédni si obrázky s dopravními prostředky a zjisti, který z nich na spodním obrázku chybí. Kterým dopravním prostředkem by ses ty vydal/a na jarní výlet, kdyby sis mohl/a vybrat? :-)

 

Dopravní značky – než se vydáš na výlet, třeba pěšky, nebo i na kole, je potřeba abys věděl, jak se mezi ostatními dopravními prostředky chovat. Dokázal/a bys poznat dopravní značky, které jsou na obrázku? Zkus je (třeba i s pomocí rodičů) pojmenovat. :-)

 

Obrázkové sudoku – popros rodiče, ať ti obrázek vytisknou a potom postupuj podle pokynů nahoře v úvodu pracovního listu. Je to těžký úkol, ale my věříme, že ho zvládneš :-)

Kontrolní úkol na tento týden

 

Výtvarná práce, rozvoj jemné motoriky

Semafor – znáš semafor a dokážeš se jím správně řídit? Na papír nebo na čtvrtku si nakresli semafor podobně jako je na obrázku, dokresli jeho tři světla (můžeš si pomoci třeba obkreslením nějaké skleničky, kterou máte doma), natrhej si papírky podle barev, které na semafor patří a jednotlivá kolečka papírky polep. Víš, na kterou barvu semaforu se přechází silnice? :-)

 

Kamínek -  najdi si pěkný oblázek a pokus se ho vymalovat podobně jako putovní kamínky, které jsme při hrách nacházeli v oboře. Napiš na něj vzkaz, nebo namaluj malý jarní obrázek. :-) V ideálním případě použij nějaké nesmyvatelné barvy, např. akrylové. Pokud doma nemáte, poslouží ti i fixy. Můžeš malovat i temperami nebo vodovkami, ale musíš počítat s tím, že při zmoknutí se barvy budou omývat. Další instrukce ke kamínku najdeš u posledního úkolu – Jarní výlet

 

Co ještě můžeš dělat – úkoly pro lepší náladu

Rozcvička – před každým výšlapem je potřeba se pořádně protáhnout, zvlášť po dlouhé zimě, proto pro tebe máme připraveno několik cviků, které si podle obrázků můžeš vyzkoušet. Cviky vždycky prováděj opatrně a pod dohledem rodičů, i když vypadají jednoduše, mohlo by ti třeba křupnout v zádech a bylo by po výletě. :-) Jako hudební doprovod ke cvičení si můžeš pustit písničky, které rodiče najdou ve skupině MŠ – všechny se týkají jarního výletění a zlepší ti náladu :-)

 

Jarní výlet – speciální úkol, který budeš plnit s rodiči venku. Víc ti k němu neprozradíme, podrobné instrukce najdeš dole v přílohách. Ať se daří :-)

 

 

V posledním sloupečku mají děti místo, aby si zaškrtly, které úkoly se jim podařilo splnit.

Nemusíte zvládnout všechny úkoly, pokuste se pracovat každý den na něčem alespoň chviličku, vlastním tempem, ale po návratu do školky (po otevření školských zařízení) budeme požadovat od předškolních dětí jako důkaz zapojování do distanční výuky: