Dění ve školce
A než jsme se nadáli - je tu leden. Sešli jsme se všichni po Vánocích, každý plný prožitků, vyprávíme si o rodinné pohodě, tradicích nejkrásnějších svátků u nás doma. Také jsme přivítali mezi nás novou Emičku." Tak teď máme Emičky dvě", řekla Šárka, a bylo to vyřízené. I k nám do školky nadělá Ježíšek pár hraček, máme novou pokladnu, umělohmotné kostky zvířat a krásnou pěnovou stavebnici. Děti z ní sestavuji překážkové dráhy, je to prima zábava a legrace.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Sluneční paprsky už nás příliš nehřejí, přiblížilo se studené a sychravé počasí, ale my si školku přesto pořád užíváme a dovádíme v oboře stejně jako v létě.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Když nám počasí nedovolí, trávíme čas v naší třídě, kde tvoříme, zpíváme, hrajeme si, cvičíme a občas i vyvádíme skopičiny.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Začalo přituhovat, teploty spadly pod 5 stupňů a my s dětmi již nemůžeme užívat zahradu jako doposud, tak se učíme chodit hezky pohromadě okolo zámku a po okraji obory (zákaz vstupu do obory kvůli větru ). I taková vycházka má svoje pravidla-zastavit na domluveném místě, být stále na dohled, vidět na paní učitelky, poslechnout na zavolání... Teplé vrstvy oblečení dětí na nás učitelky kladou vysoké nároky. Než všechny naše kluky a holky ustrojíme, jsme zcela propocené... ale už se někteří opravdu začínají snažit a poprvé samostatně oblečená bunda, kalhoty, mikina-to je velká radost! Ve třídě je pláč dětí slyšet stále méně a atmosféra je už pohodová a klidná. Řešíme drobné konflikty a stále dětem vysvětlujeme pravidla-neubližovat si, umět se omluvit, nekřičet, pohybovat se po třídě klidně, neběhat, nelhat, umět se přiznat a pořád děti ujišťujeme, že maminka, táta přijde - tahle formulka působí jako uklidňující tabletka a jsme rádi, když se děti těší do školky i na nás.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
JAK TO VŠECHNO ZAČALO…
Tento projekt vznikl na základě třech hlavních myšlenek:
|
Přemýšleli jsme, čím tento, pro většinu poslední rok v naší školce znetradičnit. V letošním roce poprvé zkoušíme zavést celoškolkový projekt, který má za cíl propojení jednotlivých oddělení. Měly by nám k tomu posloužit jednotlivé barvy přiřazené k různě dlouhým časovým úsekům. O to ,vymyslet něco zajímavého a zároveň nevybočujícího z celoškolkového projektu, bylo náročnější. Nakonec se nám to povedlo a tak vlastně vznikl celoroční projekt v III. oddělení.
POJĎME SI HRÁT NA INDIÁNY….
Konečně jsme se tu sešli po prázdninách a jsou z nás velcí předškoláci! První dny ve školce jsme se seznamovali hlavně s novými kamarády a novou třídou, ale také s novými pravidly a se vším, co nás letos před nástupem do školy čeká.
Co ale zůstalo stejné, je naše zahrada, kde jsme si užívali poslední krásné slunečné dny a poznávali nové kamarády z ostatních tříd.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Letos se houbařská sezóna mimořádně vydařila, proto jsme i my s košíky vyrazili do obory. Učili jsme se rozeznávat jedlé a jedovaté houby, poznávali jsme základní druhy hub a pak si je ve třídě zkusili nakreslit.
![]() |
![]() |