Dění ve školce
Nejprve jsme se správně oblékli do sněhu a mrazu.
Hodně zábavy jsme zažili s čepicemi, které si děti ozdobily veselými či smutnými obličeji, naučili jsme se legrační písničku, kterou opakujeme každý den , když se strojíme na procházku, vyzdobili jsme si papírové kulichy, vyrobili rukavice . Počítali jsme do pěti, opakovaly názvy jednotlivých prstů.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Po jarních prázdninách jsme trénovali na zimní olympiádu. Zkoušeli jsme lyžovat, hrát hokej dokonce i venku " jako" bruslit. Skoro každý den jsme si užili legraci v tělocvičně. Přála bych Vám vidět akrobatické prvky, které si děti vymýšlely. Ve třídě poznávaly náčiní, ochranné pomůcky , sestavovaly sportovce ze tří částí, užily si hru s magnety a moukou. Vyrobili jsme si Českou státní vlajku a učili se správně povzbuzovat české sportovce.:-)
Když jsme vše natrénovali, vyrazili jsme v pátek na tu naši školkovou olympiádu.
Poslechli jsme si hymnu, slavnostně nastoupili a zasportovali. Nechyběl diplom a medaile.
Bylo to moc prima dopoledne.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Od sportu je jen kousek k lidskému tělu. Tomu jsme se věnovali posledních 14 dní.
Děti znají básničku, písničku, pojmenují jednotlivé části lidského těla. Kdo chtěl, toho jsme obkreslili na balící papír, aby se mohl dokreslit..Lechtalo to a byla to švanda.
Také jsme se zaměřili na potraviny, které jsou zdravé a nezdravé, prospívají nebo škodí lidskému zdraví. Pomohl nám i program Hrátky zdravé pětky, kdy si děti mohly ze zeleniny poskládat obrázek a ochutnat tak i to, co je normálně moc neláká. Oslavili jsme několik narozenin a svátků dětí. Těšíme se , co nového nám přinese březen.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Za Kaštánky Monika
Do školky přijela lektorka celorepublikového programu Zdravá pětka. Děti společně při různých hrách poznávaly a rozlišovaly zdravé a nezdravé potraviny, hovořily o zdravém životním stylu, tančily a cvičily, sestavovaly z připravených kousků zeleniny obrázky. Společně jsme si užili pěkné dopoledne a doplnili si naše téma o zubech novými poznatky.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Návštěva knihovny - Emil a Ida (Astrid Lindgrenová). Poslech příběhů dvou sourozenců ze statku v Kocouří. Děti se seznámily s novými slovy - pukavec, mucholapka, skopičina, děvečka, pacholek, se rčením - chodit o žebrácké holi. Zasmáli jsme se společně vtipným situacím v příbězích a děti si zahrály príma hry-hledání vajíček a pukavců, co obnáší chození o žebrácké holi a honičku mezi mucholapkami.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Ivana Dachovská
Téma : Čepice a rukavice, kdyby přišla fujavice"
Prožila jsem s dětmi 3 neuvěřitelně tvořivé dny - děti s velkou chutí a elánem vyráběly různými výtvarnými technikami zimní oblečení - čepici, rukavici a šálu. Motivací jim byly 3 pohádkové příběhy, které se dětem líbily a soustředěně poslouchaly : "Proč zajíček Mrkvička chvíli nic neslyšel" , "O pěti prstech" a "O Kateřince a tlustém červeném svetru".
![]() |
![]() |
![]() |
Naučili jsme se básničku "Zimní oblékání" a písničku s pohybem : "Zimní".
Procvičili jsme jemnou motoriku a děti jsem se snažila naučit i dokončení rozdělaného úkolu - pracovní list na hledání dvojic ( to byl pro děti trochu oříšek).
Také jsme stihli tématické cvičení - škoda, že nám zbyl čas jenom 1x, protože cvičení v tělocvičně ZŠ všichni milují.
Za třídu "javorníčků" - Eva
Naše téma: strom pro zvířátka i pro lidi
Společné zamyšlení nad stromem, který poskytuje příbytek mnoha živočichům, stín a kyslík lidem a surovinu na otop a materiál k výrobě nábytku. Společně jsme pracovali s obrázky, povídali jsme si, učili se a hráli si. Rozeznávali jsme různé druhy materiálů, ze kterých jsou vyrobeny různé věci. Děti se dozvěděly, jak se o stromy v zimě staráme a jak není správné stromy ničit a lámat.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Co by nastalo po vykácení všech stromů na naší planetě Zemi?
Naučný program-První pomoc zábavně.
Ivana Dachovská
Ve spolupráci se základní školou si naše děti zkusily, jak si lze hrát s hračkami roboty. K dispozici měly 5 robotů sestavených z Lega, pro roboty pomohly sestavit dráhu a už se jezdilo. Děti se musely domlouvat a střídat se, aby si to opravdu každý vyzkoušel. Hudba budoucnosti? Děti se nebojí a tak to každému za chvilku šlo...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Ivana Dachovská