TÉMA: PŘIŠLO JARO DO VSI

 

 

Rozvoj řeči, jazykových dovedností,

Píseň Voláme jaro

(pokud vám nepůjde poradit si s intonací melodie, zkuste si písničku vytleskávat, hrát si s textem, říkat si ho jako básničku)

                    

Básnička Zima se loučí s námi

 

Malované čtení

(rodiče čtou, děti doplňují obrázková slova)

 

Rozvoj představivosti, logického myšlení, zrakového vnímání

 

Pracovní list – Najdi sněženku

(Procvič si bystrost svých očí – najdi v obrázku skrytou sněženku a pečlivě ji vybarvi. Snaž se u toho sedět hezky rovně a tužku držet ve špetce ze tří prstíků, aby sis procvičil/a správné návyky pro psaní :-))

 

Pracovní list – Stíny

(Přiřazuj květiny a jejich stíny. Spojuj buď čarami různých barev (pro lepší orientaci), nebo obrázky vystřihni a nalep k sobě. Květinky můžeš i vybarvit. )

 

 

 

Výtvarná práce, rozvoj jemné motoriky

Ztvárni sněženku jakýmkoli způsobem a technikou, kterou zvládneš.

(Voskovkami, fixami, vodovými barvami, tuší, koláž z vytrhaných papírků, …) popros rodiče, aby ti hotový obrázek vyfotili a přidali na facebooku do komentářů pod příspěvek o sněžence, aby paní učitelky viděly, jak se ti daří :-)

 

Pracovní list Zvířátka ( nápady pro Aničku)

(protřepej ruku, zakruž zápěstím, napodob ve vzduchu čáry které vedou od zvířátek a při vyplňování pracovního úkolu drž tužku správně. :-)

 

 

 

 

Co ještě můžeš dělat – úkoly pro lepší náladu

 

Najdi si (třeba na pinterestu) návod na výrobu některé z jarních dekorací a spolu s rodiči se ji pokus vyrobit.

(odkaz na některé z nich najdeš i tady v přílohách)

 

Běž s rodiči na jarní procházku a splň některé zadané úkoly

(seznam úkolů najdeš tady na listu Jarní procházka

 

Udělej si pokus „kouzlo zabarvování“ – do tří sklenic dáme vodu, v jedné bude čirá voda, v ostatních dvou je voda zabarvená do červena a modra. Do každé sklenice umístíme sněženky. Pozorujeme, jak se začnou květy zabarvovat dle vody ve sklenici. Dětem vysvětlíme celý proces. Květy změnily barvu, protože květina do sebe nasála obarvenou vodu. Voda se rozvádějícími kanálky dostala až do květu.

Dej nám vědět, třeba na Facebooku, jak se pokus podařil :-)

 

 

V posledním sloupečku mají děti místo, aby si zaškrtly, které úkoly se jim podařilo splnit.

Nemusíte zvládnout všechny úkoly, pokuste se pracovat každý den na něčem alespoň chviličku, vlastním tempem, ale po návratu do školky (po otevření školských zařízení) budeme požadovat od předškolních dětí jako důkaz zapojování do distanční výuky:

 

  • vytištěné a podepsané a vyplněné hodnocení týdenního plánu
  • jeden nebo dva pracovní listy – vyhotovené a podepsané. (tenhle týden je to pracovní list Najdi sněženku)